PUNKT INFORMACYJNY

PUNKT INFORMACYJNY

W Punkcie Informacyjnym Ośrodka Przeciwdziałania Uzależnieniom i Dysfunkcjom Społecznym (OPUiDS) Stowarzyszenia FENIKS zainteresowane osoby mogą uzyskać:

  • informacje na temat uzależnienia, związanych z nim problemów i sposobów radzenia sobie z nimi,
  • informacje o możliwościach podjęcia terapii dla osób uzależnionych i współuzależnionych, 
  • podstawową pomoc prawną dla współmałżonków osób uzależnionych, 
  • informacyjne dotyczące choroby alkoholowej oraz miejsc, gdzie można uzyskać inną pomoc,
  • podstawowe wsparcie psychologiczne.

Do punktu zgłaszać się mogą zwłaszcza:

  • osoby uzależnione od alkoholu,
  • osoby będące współmałżonkami, rodzicami lub dziećmi osób uzależnionych,
  • osoby będące ofiarami przemocy w rodzinie, której źródłem jest nadużywanie alkoholu przez sprawcę,
  • dalsza rodzina i inne osoby zainteresowane pomocą osobom uzależnionym, współuzależnionym lub bezpośrednim ofiarom przemocy ze strony osób nadużywających alkoholu.

Dyżury prowadzone są przez osoby mające długoletnie doświadczenie w pracy z uzależnieniami, współuzależnieniami, przemocą domową. Zawsze możesz liczyć na informację, co w twojej konkretnej sytuacji możesz zrobić, dokąd pójść, do kogo zwrócić się o pomoc.

Jeśli martwisz się, że coś jest nie tak z Twoim piciem – zadzwoń lub przyjdź.

Jesteśmy po to, aby Ci pomóc skierować kroki we właściwym kierunku. Nie odkładaj decyzji na jutro. Jutro przykre podejrzenie, że z Twoim piciem jest coś nie tak może zniknąć i pojawi się znów dopiero za kilka miesięcy. Wtedy o zmianę będzie jeszcze trudniej.

Jeśli sądzisz, że bliska Ci osoba ma problem z piciem – zadzwoń lub przyjdź. 

Powiemy Ci jak wpłynąć na osobę pijącą, by pojawiła się szansa na podjęcie leczenia. Być może wydaje ci się, że tylko Ty masz taki problem i wstydzisz się go ujawnić. Nie ma gorszego rozwiązania niż milczenie – sytuacja będzie się tylko pogarszać. Pomożemy Ci zacząć działać.

Jeśli jesteś ofiarą przemocy ze strony osoby uzależnionej – zadzwoń lub przyjdź. 

Wiemy, jak się Tobą zaopiekować, poradzimy co w tej sytuacji możesz zrobić. Możemy pomóc w załatwieniu formalności związanymi z zapewnieniem bezpieczeństwa własnego i dzieci. Dotyczy to również bezpieczeństwa materialnego.

Pomoc udzielana jest telefonicznie lub podczas osobistego spotkania.

Punkt czynny jest od poniedziałku do piątku w godzinach od 16.00 do 21.00. 

41-500 Chorzów, ul. Katowicka 44, tel. 32 241 54 73